راهنمای فارسی کمپرسور هوای INGERSOLL RAND

ارسالی توسط آقای مهندس احسان داوودی
نگاهی کوتاه به کمپرسورهای اسکرو :

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو نوع Oil-Enjected

در کمپرسورهای اسکرو از نوع oil-enjected، زمانی که پروسه فشرده سازی انجام می گیرد بین مارپیچ ها روغن تزریق می شود و بعدا روغن به وسیله جداساز، جدا می شود. مقدار ناچیزی روغن به همراه هوای فشرده انتقال می یابد. روغن هوای فشرده را خنک کرده و مارپیچ ها را نیز روانکاری می کند. این گونه کمپرسروها ارزانتر از مدل های بدون روغن هستند و صدای کمتری نیز تولید می کنند و انجام سرویس و تعمییرات آنها پیچیدگی کمتری دارد.

کمپرسور اسکرو نوع Oil-Free

با این وجود در برخی کاربردهای خاص صنعتی، وجود ناچیز روغن نیز، مطلوب نیست. در اینگونه مصارف نوع دوم کمپرسور های اسکرو که از نوع oil-free هستند به کار می آیند. در این نوع کمپرسورها، هوا در دو مرحله فشرده می شود و از طریق یک خنک کننده داخلی که دما را بین دو مرحله کاهش می دهد. در غیر اینصورت دمای هوای فشرده به شدت افزایش می یابد. اینگونه کمپرسورها خاص تر و گرانتر هستند و نویز بیشتری هم تولید می کنند.

 

در حالی که دو دسته اصلی کمپرسور اسکرو را معرفی کردیم، دسته بندی دیگری نیز براساس طرح و مکانیزم کمپرسورها وجود دارد.

کمپرسور هوا

1 . کمپرسور اسکرو با پایه ثابت

یک کمپرسور اسکرو پایه ثابت، در مواردی که فضای کمی در اختیار است و جریان ثابت هوای فشرده نیاز است، به کار می آید. سیستم های پایه ثابت، معمولا مخزن دریافت کننده هوا ندارند. یکی از چیزهایی که به همراه هوای فشرده تولید می شود، بخار هواست. در برخی صنایع خاص، بخار هوا برای محیط و یا محصول تولیدی مضر است. در این موارد، یک خشک کن برای حذف بخار آب از هوای فشرده تولیدی کمپرسور استفاده می شود.

2 . کمپرسور اسکرو با مخزن ثابت

کمپرسور اسکرو مخزن ثابت به یک مخزن دریافت کننده هوا ثابت شده است. مخزن دریافت کننده، هوای فشرده را برای چند لحظه ذخیره می کند تا مقدار هوای فشرده مورد نیاز افزایش پیدا کند. این دریافت کننده خاصیت خشک کنندگی هوا را نیز دارد. این مخزن همچنین نوسانات فشار را نیز کاهش داده و به فشارسنج و سوپاب تنظیم فشار نیز مجهز است.

 

3 . کمپرسور اسکرو با سیستم هوای کلی

این نوع کمپرسور، قابلیت “نیاز به فضای کم” کمپرسورهای پایه ثابت شده و قابلیت تصفیه و تجهیزات ذخیره سازی کمپرسورهای مخزن ثابت شده را با هم دارد. کمپرسور، مخزن، خشک کن و حتی سیستم فیلتراسیون، همگی در یک پکیج متراکم به نام سیستم هوای کلی یا (TAS) خلاصه شده است.


جزوه آموزش دیاگ موتور آلات کاترپیلار ( CAT ET )

4 . کمپرسور اسکرو با سرعت متغییر

کمپرسورهای اسکرو سرعت متغییر، یک گشایش و پیشرفت شگرف در تکنولوژی فشرده سازی به حساب می آید. این نوع کمپرسورها به یک تنظیم کننده سرعت تجهیز شده است. به این معناست که می توان سرعت چرخش را بر حسب نیاز کنترل کرد که باعث دقیق تر شدن کنترل دما و رطوبت می شود.

این ها چهار زیر دسته اصلی کمپرسور هوای اسکرو هستند و همانطور که مشاهده می کنید، هرکدام به تنهایی کاربردها و قابلیت های متمایزی دارند. قابلیت های متفاوت به این معناست که هر کدام مزایای منحصربه فردی دارند که مشخصا برای یک کاربرد خاص مناسب است.

منبع مطالب بالا : وب سایت شرکت صنایع وکیوم پارس 

در زیر می توانید جزوه راهنمای فارسی کمپرسور هوای INGERSOLL RAND را دانلود نمایید .

ارسالی توسط آقای مهندس احسان داوودی

 

 


جزوه آموزش موتور کاترپیلار سری 3500B


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست