تست خارج کردن سیلندر ( Cylinder Cut-Out Test )
- خانه
- chevron_right
- آموزشگاه
- chevron_right
- آموزش تجهیزات
- chevron_right
- تست خارج کردن سیلندر ( Cylinder Cut-Out Test )
تست خارج کردن سیلندر ( Cylinder Cut-Out Test )
تست خارج کردن سیلندر موتور کاترپیلار یکی از تست های مهم و شاخصی است که به وسیله دستگاه CAT ET یا همان دیاگ کاترپیلار می توان انجام داد و یک روش عیب یابی بسیار حرفه ای بوده که کمک شایانی در زمینه پیدا کردن عیب های سیلندر و یا موتوری که توان آن کاهش پیدا کرده می باشد .
ویدیوی فوق آموزش تست خارج کردن سیلندر از مدار احتراق می باشد .
همراه با زیر نویس فارسی
ترجمه و زیرنویس از وب سایت دیریل تکنیک
10 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید
با سلام
از مطالب مفید واقع در سایت کمال تشکر را دارم.
جناب مهندس چندین بار اقدام به دانلود ویدئوی آموزش تست سیلندر کات اوت کردم،ولی متاسفانه ویدئویی که دانلود میشه فاقد زیر نویس هست. لطفا راهنمایی کنید،یا اینکه برای بنده ویدئوی دارای زیرنویس را ایمیل کنید.
تشکر
سلام دوست عزیز . ممنون از لطف شما . ویدیو بررسی گردید و مشکلی مشاهده نشد . همچنین می توانید از کانال دیریل تکنیک در سایت آپارات هم ویدیوهای سایت رو مشاهده کنید .
لینک کانال دیریل تکنیک در سایت آپارات :
https://www.aparat.com/drilltechnic
سلام جناب مهندس رحیمی
مطلب در مورد موتور 3512b کامل نیست
جزوه یا فایل کامل برای دانلود و فروش نیست
پسوردم ورودم یادم رفته هرچی درخواست پسورد میزنم برام ارسال نمیشه
با تشکر
جهت نهیه جزوه از طریق راه های ارتباطی سایت با بنده تماس بگیرید . همچنین از طریق حساب کاربری نیز می تونید رمز عبور خود را بازیابی کنید .
باسلام
نکته بسیار مهمی رو اشاره کردید
آیا این ایتمها رو از پنل خود موتور میتونیم بخونیم.بجز خارج کردن سیلندر ،وایا با کشیدن سوکت انژکتور سیلندر از مدار خارج میشه?ممنون میشم اگه جوابم رو بدید
با تشکر از سایت بسیار مفیدتون
برخی از پانلهای موتور قابلیت نمایش پارامترهای مختلف رو دارد . نکته بسیار مهم توی این تست همانطورکه در کلیپ هم ذکر شد دور موتور ، میزان سوخت مصرفی و… می باشد .که همزمان با خارج کردن سیلندر از مدار احتراق باید این پارامترها بررسی شود . در مورد اینکه آیا می توان این کار را با خارج کردن سوکت انژکتور انجام داد یا خیر باید بگم که استاندارد انجام این روش به صورتی هست که داخل کلیپ ذکر شد و باید توجه داشته باشید که تغذیه انژکتور برای مثال موتور 3512B حدود 105 ولت می باشد که این ولتاژ نسبتا خطرناک بوده و امکان برق گرفتگی یا خطرات دیگر وجود دارد .
همانطور که گفته شد بهتر است این تست به صورت استاندارد اجرا شده تا آسیب دیگری به موتور وارد نگردد .
با سلام مجدد
جناب مهندس رحیمی
بنده مکانیک هستم و دسترسی به دستگاه دیاگ ندارم ولی دور موتور ،مصرف سوخت،لود موتور ودمای اگزوز وجود دارد وآیابا کشیدن سوکت میتونیم پارامترها رو نگاه کنیم که با کم وزیاد شدن پارامترها به یکسری نتایج رسید؟
با تشکر از توجه شما
سلام
با کشیدن سوکت انژکتور کد خطایی مبنی بر قطعی در مسیر انژکتور فعال خواهد شد . با در نظر گرفتن این مسئله و نکات قبلی که خدمتتان عرض شد فکر کنم بشه اینکار را انجام داد ولی بنده خودم تا حالا تست نکردم .
سلام
بازم ممنونم از توجه شما جناب مهندس رحیمی
خیلی خوب و کاربردی